Bezorgen en transport Zorginstelling!

Bezorgen en transport bij StaalBaron zijn goed geregeld in samenwerking met externe transportdiensten. Wij onderscheiden 3 situaties:

  • Bezorgen Zorgmeubilair:

    Na de bestellingen worden meubels geproduceerd in onze werkplaatsen of in het buitenland. De doorlooptijd van de opdracht is gemiddeld 8 weken.

  • Verbouw:

    In een periode van minimaal 6 weken maakt StaalBaron samen met u het een voorlopig en definitief ontwerp. Dit is vanaf het eerste gesprek met het management tot en met het bezoek op locatie met proefstoelen. Na de bestellingen worden goederen geproduceerd in onze werkplaatsen- en in het buitenland. De doorlooptijd van meubilair productie orders is gemiddeld tussen de 8 en 12 weken. Vervolgens maken wij samen met de aannemer de planning voor het leveren van de vloeren, raambekleding, interieurelementen en het meubilair.

  • Nieuwbouw:

    Afhankelijk van de grootte van het gebouw en de rol van de architect is de voorbereidingstijd  gemiddeld 10 weken. In dat geval gaan wij ervan uit, dat de architect de buitenkant van het gebouw ontwerpt en de studio van StaalBaron de binnenkant van het gebouw: wanden, vloeren, deuren, sanitair, sfeerverlichting, pantries, recepties, indeling restaurants, huiskamers en keukens. Dit is vanaf het eerste gesprek met het management tot en met het bezoek op locatie met proefstoelen. Na de bestellingen worden goederen geproduceerd in onze werkplaatsen- en het buitenland. De doorlooptijd van de meubilair productie orders is gemiddeld tussen de 8 en 12 weken. Vervolgens maken wij samen met de aannemer de planning voor het leveren van de vloeren, raambekleding, interieurelementen en het meubilair.

Bezorgen en transport Consument!

Bezorgen en transport bij StaalBaron zijn goed geregeld door onze externe transportdiensten. Na uw bestelling monteert de Technische Dienst uw meubilair, en pakt het goed in. Daarna wordt het opgehaald door de vervoerder en ingepland op route. U mag verwachten dat u de goederen binnen 10 werkdagen in huis heeft mits zij op voorraad zijn.

FAQ Bezorgen en betalen

Bezorgt StaalBaron het meubilair in de zorginstelling van mijn moeder of vader?
Jazeker, wij bezorgen het seniorenmeubilair door heel Nederland en België op het door u opgegeven adres. Indien u duidelijk naam, afleveradres en eventueel kamernummer opgeeft, verzorgen de chauffeurs de levering volgens de richtlijnen van het RIVM.
  • Nadat u de stoel besteld en betaald heeft, wordt er contact opgenomen door het externe transportbedrijf om een afspraak met u te maken.
  • Let op: in zorginstellingen geven wij het meubilair af bij de receptie.
  • Oud meubilair nemen wij niet mee tenzij u dit uitdrukkelijk vraagt. In dat geval berekenen wij extra vrachtkosten en afvoerkosten. Bovengenoemde kan alleen bij een zelfstandig wonende senior en nooit in een instelling.
Voor meer informatie en advies kunt u altijd bellen! 072 7600010
Huist StaalBaron ook meubilair in voor onze zorginstelling?
Jazeker, bij het uitleveren van een zorginterieur zoals bij een nieuwbouw en verbouw zijn er diverse mogelijkheden:
  • De planning wordt aangeleverd bij zorginstelling in samenwerking met aannemer.
  • Op de afgesproken dat wordt het zorginterieur, raambekleding en meubilair aangeleverd.
  • Het zorginterieur zoals voorzetwanden, recepties, pantries e.d. worden door ons geïnstalleerd.
  • De rails en de raambekleding worden opgehangen.
  • U kiest ervoor dat wij samen met het zorgteam het meubilair uitpakken of het team van StaalBaron pakt het zorgmeubilair uit.
  • Alles wordt op zijn plaats gezet.
  • Samen met een medewerker verzorgen wij de oplevering volgens orderbevestiging.
  • Eventuele opleverpunten worden genoteerd en in een later stadium uitgevoerd.
  • Het project wordt geëvalueerd. Eventuele verbeteringen worden meegenomen naar het volgende project.
Voor een nieuw zorginterieur, neem contact met ons. 072 7600010
Levert StaalBaron ook los zorgmeubilair in onze zorgorganisatie.
Uiteraard worden los zorgmeubilair ook geleverd in instellingen en ziekenhuizen. Momenteel wordt het zorgmeubilair geleverd volgens de richtlijnen van het RIVM.
  • Er wordt een afleverdatum samen met u bepaald.
  • De externe transportondernemer spreekt een dag met u af.
  • Het zorgmeubilar wordt ingepakt afgeleverd op locatie.
  • Het zorgteam pakt het meubilair uit.
  • Het zorgteam zet het meubilair op de plaats.
072 7600010
Service en Garantie Hoe zit het daar mee?
U ontvangt 2 jaar fabrieksgarantie op de producten bij "eigenlijk" normaal gebruik behorend bij de doelgroep. De belasting van de stoelen door lichaamsgewicht moet uiteraard overeenkomen met de productkenmerken. Met de consument of het zorgteam is dit goed besproken. Mocht iets onverhoopt kapot gaan, stelt u ons op de hoogte van uw klacht met foto's. Op deze manier kunnen wij samen kijken hoe wij dit op kunnen lossen. Het is altijd beter eventuele twijfels van te voren aan te geven, dan kunnen wij er rekening mee houden. 072 7600010
De seniorenstoel is toch niet goed. Wat nu?
Tijdens het advies gesprek proberen wij met elkaar de juiste armstoel voor uw vader of moeder te kiezen. Vragen over de lichaamslengte nu en vroeger, het gewicht en eventuele lichamelijke klachten worden genoteerd. Wij adviseren u indien mogelijk een fysiotherapeut of ergotherapeut in te schakelen. Toch kan het soms gebeuren dat ondanks deze inspanningen de stoel niet lekker zit en dat is niet bedoeling. Hieronder staan 2 mogelijk senario's:
  • U heeft een keuze gemaakt uit de standaard collectie. In dat geval kunt u het zorgmeubilair onbeschadigd en goed verpakt binnen 5 werkdagen retourneren. Let op u betaalt slechts 2 de vrachtkosten.
  • U heeft een maatwerkproduct gekocht. In dat geval kunt u het zorgmeubilair onbeschadigd en goed verpakt binnen 5 werkdagen retourneren. Echter, u betaalt naast 2 maal de vrachtkosten ook 10% annuleringskosten.
Het is altijd beter, eventuele twijfels van te voren aan te geven, dan kunnen wij er rekening mee houden. 072 7600010

Deze zorginstellingen gingen u voor